Det ultimative knækbrød

Jeg fik denne opskrift på knækbrød fra min moster for 2 års tid siden.
At det er ultimativt,er selvfølgelig min subjektive mening, men jeg synes virkelig,at det er et helt suverent knækbrød.



Knækbrød

       1 dl. hørfrø
       1 dl. græskarkerner
       1 dl. solsikkekerner
       1 dl. sesamfrø
       1 dl. havregryn
       3 dl. fuldkorns speltmel
       ½ dl. olie (f.eks. øko rapsolie)
       2½ dl. koldt vand
       1 tsk. salt
       1 tsk. bagepulver

Alle ingredienser blandes i en skål til en lind dej.

Halvdelen af dejen lægges på et stk. bagepapir. Et nyt stykke bagepapir lægges ovenpå. Dejen rulles ud mellem de to stykker bagepapir til det er 3-4 mm. tyndt. Øverste bagepapir tages af og dejen ridses med en kniv i de størrelser knækbrød man ønsker. Gentages med den anden halvdel af dejen på et nyt bagepapir.

Bages i ca. 20 min. ved 200 grader.

Kommentarer