Muffedisse

I overgangsperioden til vinteren har jeg brugt dissse muffedisser i uld.
Nu hvor vinteren er sat ind bruger jeg dem indendørs på kolde steder. De er super gode da man både kan skrive på computer eller endda strikke med dem på.
Jeg har lavet dem ret korte, og dertil skal der bruges 50 g. garn til et par.


Opskrift på muffedisse
Jeg har på pind nr. 3 slået 34 masker op. (Jeg har en ret smal hånd. Hvis de skal laves lidt bredere kan man enten vælge at bruge en større pind eller slå flere masker op. Vær her opmærksom på ribstrikken.)
Start med 3 ret og fortsæt med *2 vrang, 2 ret* til der er 3 masker tilbage. Disse strikkes vrang. (Den ekstra maske i starten og slutningen af pinden bruges når muffedissen skal syes sammen.)
Dette fortsættes lige så længe som man ønsker, at muffedissen bliver. Luk af og sy sammen. 
På denne muffedisse har jeg desuden lavet snoninger over 2, 3 og 4 retmaske i højre side, fra retsiden. Husk, at mønsteret skal laves i modsatte sidde når "makkeren" laves.

Kommentarer