Betræk til bobike cykelstol - nu med mønster

Betrækket til cykelstolen blev stjålet.. og så jeg måtte igang med symaskinen for at lave et nyt.
Det er syet i regntøjs-stof så vandet slipper ikke igennem.


Jeg syer gerne overtrækkene hvis der er nogle der ønsker at købe dem. 
Og hvis du har lyst til at lave det selv kommer opskriften her:

Der skal bruges regntøjsstof, elastik og ternet mønsterpapir.
Der er to dele som skal syes sammen.
Et smalt stykke som er det forstykket..

Og et bredt stykke som er bag- og sidestykket.

De to dele tegnes op på ternet mønsterpapir.

Her har jeg tegnet det på almindeligt ternet papir. Hver tern svarer til 2*2 cm på mønsterpapiret.
Der kan spejles ved den stiblede linje.

Forstykket måler 18*34 tern (= 36*68 cm)
Her er buen forstørret lidt!!

På bagstykket har jeg kun taget den ene halvdel. Her skal selvfølgelig også spejles.
Den ene halvdel man kan se her måler 25*20 cm (= 50*40 cm. Hele stykket kommer til at måle 100*40 cm.)

Mønsterdelene er inkl. sømrum på ½ cm.

Delene klippes ud i regntøjsstof.
Stoffet ligges ret mod ret (så pilen på de to stykker stof ligger over hinanden).
Kanterne sættes sammen med nåle ned til den "flade" kant.
Syes sammen indtil den "flade" kant.
Sy en løbegang hele vejen rundt i bunden. Hold et par cm. åben.
Træk en elastik igennem løbegangen, bind en knude og sy hullet til.
Vendes og er klar til brug.

Vær venligst opmærksom på at opskriften her tilhøre "design by Dalkær".
Den må bruges til privat brug, men må ikke videresælges.
Bruger du opskriften på egen blog eller på anden måde offentliggøre den, skal der henvises hertil.
Har du spørgsmål til opskriften er vi velkommen til at skrive i kommentarfeltet.
RIGTIG GOD FORNØJELSE.
   

Kommentarer

  1. Du må da gerne lægge mønsteret på. Det kunne jeg da godt tænke mig at sy til barnebarnets cykelstol:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvordan gik det med betrækket til cykelstolen, Lisbeth?
      Du må meget gerne lægge et billed/link af dit resultat ud. Det er jo altid inspirerende at se andres krearier..

      Slet
    2. Hej Tenna
      135 kr. eksl. porto.

      Slet

Send en kommentar

Tak for, at du tog dig tid til at skrive til mig.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentar som jeg får.