Papirsperler

Man kan nemt lave papirsperler ud af papirstrimler.


Her har jeg brugt enderne fra stjerner og flettede kurve.

Strimlerne skal være mellem 1-1½ cm i den brede ende, og 10-12 cm lange.
Jeg kan godt lide at de er i forskellige størrelser, men man kan selvfølgelig lave dem alle i samme bredte.
De rulles sammen og limes. Husk at enden skal limes ekstra godt fast.

Perlerne kan nu trækkes på en tråd.
Hvis de skal holde lidt længere kan det være en god ide at lakkere perlerne inden de tages i brug.


Man kan selvfølgelig også lave perlerne af alt fra reklamer til gavepapir.
Her har jeg lavet dem af en Fields reklame.

Kommentarer

  1. Hvor er de fede Louise. Dejligt at se at jeg ikke er den eneste der har sat mig til at bøvle med det. Jeg ville gerne have set perlerne fra det sidste billede, for jeg elsker den måde de ser ud til at blive ensartede, og alligevel helt forskellige, eller er jeg helt forkert på den?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Stine,
      Ja det er altså noget værre bøvl at sidde med. Du kan se de færdige perler på det øverste billede. Der blev to "orange" armbånd ud af det (ligger nederst på billedet).

      Slet

Send en kommentar

Tak for, at du tog dig tid til at skrive til mig.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentar som jeg får.