"Mormor" muffedisse. NU MED DIY

Min nabo spurgte mig pænt og venligt (jeg fik vel mest af alt bare stukket et garnnøgle i hånden!!) om jeg ikke ville strikke nogle muffedisser til hende.
Lidt rebel skal man vel være, så jeg valgte at hækle dem. HA.. så kan hun lære det!!!!!

De skal vist bruges indendørs til kontorarbejdet.. så de behøver ikke at være så tætte i mønsteret.




Jeg så for lidt tid siden nogle muffedisser lavet ud af mormorfirkanter hos Fru Madsen.
Jeg kan bare huske, at jeg tænkte "dem skal jeg da lave".

Desværre havde jeg ikke internetforbindelse da jeg gik i gang med at hækle dem.. så jeg måtte lave dem ud fra hukommelsen.
Så sådan kom firkanten til at se ud.


DIY
m = maske/masker
lm=luftmaske
fm=fastmaske
stm=stangmaske
Hækles på pind nr. 3

Forsiden: (To firkanter der syes sammen.)
1. runde: 3 lm der sættes sammen til en kæde.
2. runde: 12 stm i hullet.
3. runde: Første maske laves det en POPCORN, 2 lm popcorn i næste m. Forstættes runden ud.
4. runde: 3 lm, fm i mellemrummene (lm fra runden før) fortsættes runden ud.
5. runde: 4 stm i hvert mellemrum (lm fra runden før) 1 lm, fortsættes runden ud.
6. runde: lm buer med fm i hullerne (lm fra runden før) på følgende måde: 4 lm, 6 lm, 4 lm, 4 lm, 6 lm, 4 lm, 4 lm, 6 lm, 4 lm, 4 lm, 6 lm, 4 lm. Derefter 1 km omkring første lm bue. Nu skulle formen af en firkant gerne så småt tage form.
7. runde: I buerne af 4 lm laves 4 stm. I buerne af 6 lm laves 5 stm, 2 lm, 5 stm. Firkanten skulle nu være der.
8. runde: fm i alle m. 3 fm i hjørnerne (lm fra runden før).
9. runde: fm i alle masker. 3 fm i hjørnet.
Bryd garnet og træk igennem.
Lav 3 mere.
Sy sammen 2 og 2.
Bagsiden:
Slå 22 lm op. Sidste 2 lm bruges til at vende med.
Lav stangmasker hele vejen tilbage. Vend med 2 lm.
Fortsæt til længen passer med de to sammensyede firkanter.
Lav 1 mere.
Syes sammen med firkanterne.



HUSK hul til tommelfingeren.

God fornøjelse.
Har du spørgsmål til opskriften er du velkommen til at kontakte mig.



Bagsiden har jeg lavet af stangmasker.
Det synes jeg var rarere at have på end flere mormorfirkanter på bagsiden..


Kommentarer