Clutch til hæklenåle

I går var jeg så heldig at være med til hæklehygge sammen med ca. 25 unge kreakvinder. Jeg sad sammen med blandt andet Asli (der også har lagt billeder ud på sin blog ), Jeanette og Cæcilie. Så jeg var rigtig kommet i fint selskab. Kreativiteten og energien er nu helt i top.
Der er desuden også lidt billeder fra arrangementet HER

Da jeg kom hjem fik jeg lagt sidste hånd på min længe ventede hæklenål-clutch.

Inden i har jeg syet stof til at gemme nålene i.

Mønsteret er boblemasker med 3 fastmasker imellem.
Boblemasken har jeg lavet ved 3 halve stangmasker i samme maske.

Derefter slået der om pinden og trækkes igennem alle masker.

Boblen bliver mest tydelig på modsatte side.

På hver anden pind laves der kun fastmasker.
Boblerne er hæklet forskudt af hinanden (i den midterste fastmaske i sidste boblemaskerække..)

I den ene ende har jeg taget masker ind så den får skrå kanter.

Og her ligger nålene så.. (Efter en oprydning i diverse garn-gemmesteder fandt jeg flere nåle hvilket jo ikke var så heldigt. Så den er faktisk allerede for lille til mine hæklenåle..)

Kommentarer