Status på dukkehuset

Jeg er påbegyndt renoveringen af min datters dukkehus.
Der er stadig lidt vej endnu.. men det begynder da at ligne noget.
 

Udgangspunket for renoveringen var dette fine og meget slidte dukkehus.


Noget af det mest besværlige var at få gulvtæpperne af.
Først skrabede jeg så meget af som jeg kunne..

Derefter tog en skuresvamp og lidt vand de sidste rester.


Derefter har jeg malet gulvene. I stuen blev det lyserødt. Mens badeværelse og gang fik en lys grå farve.
I stuen er der også lige kommet en hæklet doily som gulvtæppe. Jeg har brugt en opskrift som jeg har fundet i Frk. GarnGlads doily samling HER.

I alle rum (på nær et) har jeg brugt tapet som jeg har bestilt som prøver hos Flügger HER. De koster 4 kr. stykket og er super nemt at arbejde med da det jo er rigtigt tapet.


Badeværelset med tapet, der til forveksling ligner små fliser. (Her inden jeg malede gulvet)

Gangen i røde polka-prikker (igen inden "gulvbehandlingen")

Børneværelset er det ene rum hvor jeg ikke har brugt rigtig tapet, men derimod har printet ud på papir. Det er nogle skønne sommerfugle fra FERM LIVING som du (sammen med mange af deres andre fine tapeter i dukkehusstørrelse) kan finde HER. Selvom det er klart de fineste tapeter.. så printes de jo ud på papir, og selvom jeg har brugt noget tykt papir, så er det ikke særlig nemt at arbejde med.

Her blev gulvet malet lyselilla.

Her de øverste etager..


På nederste etage er der to rum som jeg regner med skal blive til stur og køkken.

Stuen bliver med en rest af PIP tapet som Alberte også har på sit eget værelse. Det var en pludselig indskydelse at bruge det.. og jeg var allerede gået igang med at  male gulv og væge som skulle passe til et lilla tapet.. og nu passer det sådan set ikke så godt sammen.
Overvejer at male gulvet pink og sidevægene hvide eller tapsere dem med blomsterne også.. Kom gerne med en kommentar om hvad du synes..


I køkkenet er gulvet lysegråt og tapetet en harlekin-tern. Igen er jeg i tvivl om sidevægene. Skal de tapseres eller males hvide??

Jeg håber på, at få lidt indput fra jer til de sidste detaljer, og glæder mig til at vise det endelige resultat frem.

Kommentarer

  1. Sikke et spændende projekt og det bliver jo så fint. Jeg ville vælge at tapetsere stuen med blomster og mht. køkkenet ved jeg så ikke lige - måske bliver det mest roligt hvis du bare maler væggene hvide.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  2. Hvor er der bare blevet fint ! Jeg kan faktisk godt lide stuen sådan som den ser ud nu.... Giver noget spændende og ikke så.. "ILVA" agtigt...

    Køkkenet ville jeg nok holde lidt mere roligt.. Hvidt eller lys grå på ende væggene, og så.. måske en bort med noget farve... Måske noget tape, så det er nemt at skifte ud.....

    Hyggehygge

    Marianne

    ps.. man ( læs: JEG ) får helt lyst til at anskaffe mig et legehus...

    SvarSlet
  3. Jeg havde sådan et dukkehus som barn og det var absolut ikke ligeså flot som din datters. Er du gal hvor er det gennemført. Jeg glæder mig til at se det når det er færdig-indrettet. :-)

    SvarSlet
  4. Sikke fint det er :-) Jeg er netop selv gået i gang med et gammelt Lundby, men kan ikke helt gennemskue om jeg kan fikse væggene uden at kunne tage rammen af. Det er lykkedes mig - med nogen besvær og et enkelt snitsår i hånden ;-)- at få taget skåret af. Har du haft dit skilt helt ad, eller kan det gøres med mindre besvær? På forhånd tak for hjælpen :-)

    SvarSlet

Send en kommentar

Tak for, at du tog dig tid til at skrive til mig.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentar som jeg får.