Pimp din trøje

Vi har arvet en masse basistøj i rigtig fin stand, til min datter. 
De passer dog ikke helt hendes smag. Hun synes der er for lidt "prinsesse" over det.
Nu har vi dog fundet et strålende kompromis. Jeg har nu limet små "diamanter" på et par af trøjerne. Og VUPTI er det pludselig blevet hendes ynglingstrøjer.

Du kan også nemt gøre det samme. 
Her er hvordan:

Du skal bruge:

Et stykke pap (eller lignende)
Skabelon (for eksempel af papir)
"Diamant-sten" (der er flade på den ene side. Kan købes i Panduro og de fleste andre hobbybutikker)
Lille fladtang (til at holde stenene med i mens man putter lim på)
Stoflim (her Gütermann HT2 fra Stof 2000) HUSK at ventilere godt imens limen bruges.


Start med at lægge trøjen ud med pappet indeni.

Klip en skabelon ud som du ønsker den. Her har jeg lavet en stjerne med 5 takker.
OBS: Skabelonen skal være lidt mindre end det færdige motiv, da stenene sættes fast rundt om skabelonen.

Sæt derefter stenene på en efter en.
Jeg har startet med takkerne, derefter "hjørnerne" og til sidst to i mellem på hver side.

Lad limen tørre inden du tager trøjen i brug.

Så kom det til at se sådan her ud.

Jeg prøvede at komme trøjen i vaskemaskinen (på 30 grader) og bagefter i tørretumbleren. Og stenene "overlevede" begge dele.
Ved dog ikke hvor mange gange man kan gøre dette.

Kommentarer

Send en kommentar

Tak for, at du tog dig tid til at skrive til mig.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentar som jeg får.