torsdag den 6. februar 2014

My little pony (med DIY på hæklede øjne)

Jeg har gået lidt og tænkt over hvad Alberte skal have til storesøster-gave når babymus engang kommer til verden.

Valget faldt på en hæklet My little pony.

Først fandt jeg en engelsk opskrift via Pinterest, men helt tilfældigt faldt jeg så over en dansk opskrift fra Krudtuglens mor.

 Jeg valgte at hækle øjne istedet for at sy filtøjne på.

Jeg har hæklet øjnene på nål nr. 3 sådan her: 
I sort garn: magisk ring med 5 fastmasker. 
Kædemaske i første maske samtidig med skift til hvidt garn. 2fm i første m, 2stgm i anden m, 2db stgm i tredie m, 2stgm i fjerde m og 2fm i femte m. Km i første m. 
De er syet fast med enderne af garnet. 
Pupil, øjenfarve og øjenvipper er broderet på til sidst.

Og tiden tillod at hele to ponyer kom til verden: "Rainbow Dash" og noget der kunne minde om "Pinky Pie".

// Louise
  Follow Design by Dalkær

5 kommentarer:

  1. Nåh hvor er de fine :-D og øjnene er virkelig gode!

    SvarSlet
  2. Hvor er de fine. Har selv gang i en og tror da lige jeg låner din Øjne DIY :-) Håber dog min kommer til at ligne dine noget mere når den bliver samlet helt....

    SvarSlet
  3. De er så søde de ponyer. Er selv ved at hækle efter samme opskrift til en gave. Har planer om også at hækle øjnene.
    Kabistrik.blogspot.com

    SvarSlet
  4. Hvor meget garn har du brugt til selve ponyen??

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg desværre ikke præcist huske. Men der var under 50 g. (altså et nøgle) til kroppen pr. pony

      Slet